Skoleskift - hvordan gør man

Hvis du bor i Københavns kommune og ønsker, at dit barn skifter skole, skal du henvende dig på dit barns nuværende skole. Hvis skolen vurderer, at dit barn kan have gavn af det, vil du blive tilbudt rådgivning om, hvilke muligheder dit barn har for at få den bedst mulige skolegang fremover.

Tager du imod tilbuddet om rådgivning, vil rådgiveren sørge for hele forløbet, også kontakten til en kommende skole.

Er rådgivning ikke nødvendig, eller ønsker du den ikke, skal du også først kontakte dit barns nuværende skole. Herefter kan du kontakte den skole, du ønsker. Dit barn kan dog kun blive indskrevet, hvis der er plads på den ønskede skole. Du skal derfor ikke aktivt melde dit barn ud af skolen.

Dit barns nuværende skole vil sørge for, at barnets elevplan overdrages til ny skole.