Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1

Princip for arbejdsfordeling mellem lærere på Heibergskolen

Princip for arbejdsfordeling mellem lærere på Heibergskolen.
________________________________________________________________________________
Formål
Ved fagfordeling forstår vi fordelingen blandt lærerne af samtlige forudsete undervisningsopgaver for det kommende skoleår. Målet er at sikre alle klasser og teams de bedst mulige faglige og pædagogiske hensyn.
Princip
Det er skoleledelsens ansvar at udvikle og vedtage fagfordelingen. Ved fagfordelingen lægges der vægt på lærernes fagkundskab – linjefag eller tilsvarende kompetencer. Videreførelser og kontinuitet i klasserne prioriteres for at understøtte tryghed i elevgruppen i forhold til lærere/pædagoger inden for de to afdelinger, 0.-5. klasse og 6.-9. klasse. Ved teamdannelsen bør medarbejdernes ønsker så vidt muligt tilstræbes samtidig med, at klasserne bør have et passende antal lærere/pædagoger som muligt under hensyntagen til deres fagkundskaber.
Nye lærere indgår på lige fod i fagfordelingen med de øvrige lærere.
Procedure
Princippet tilsidesætter ikke skolelederens ret til at lede og fordele arbejdet mellem skolens
ansatte, men har til formål at sikre højst mulig læring og trivsel blandt eleverne samt et
fagligt og socialt udviklende miljø for det pædagogiske personale i undervisningsdelen.


Godkendt af bestyrelsen, november 2024